- Szczegóły
Zarząd Powiatu Kłodzkiego ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację w roku 2019 zadań publicznych w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych z terenu powiatu kłodzkiego.
Treść ogłoszenia w załączeniu.
- Szczegóły
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kłodzku informuje, że można składać wnioski w ramach programu „AKTYWNY SAMORZĄD” Moduł II
Termin rozpoczęcia przyjmowania i zakończenia przyjmowania wniosków wypada w przypadku modułu II: od dnia 4 marca 2019 r. do dnia 30 marca 2019 r. dla wniosków dotyczących semestru letniego roku akademickiego 2018/2019
Wnioski o dofinansowanie kosztów nauki na poziomie wyższym można składać w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kłodzku, ul Kościuszki 2, w pokoju 2/3 w godz. 7:30-15:30 oraz drogą pocztową na wyżej wymieniony adres.
Wnioski o dofinansowanie Modułu II można pobierać w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie lub ze strony www.pcpr.klodzko.pl/druki
Wszelkich informacji udzielają pracownicy PCPR w Kłodzku tel. 74 660 96 13
- Szczegóły
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kłodzku zaprasza do składania ofert na świadczenie usług przez 14 koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej w postępowaniu prowadzonym w oparciu o art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
Treść ogłoszenia w załączeniu.
Informacja o zmianie treści ogłoszenia w załączeniu.
Informacja z posiedzenia otwarcia ofert w załączeniu.
Informacja o wyborze ofert w załączeniu.
- Szczegóły
Zarząd Powiatu Kłodzkiego ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pn. Prowadzenie Ośrodka Interwencji Kryzysowej.
Uchwała Zarządu Powiatu Kłodzkiego w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert.
- Szczegóły
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie informuje, iż prowadzona jest rekrutacja uczestników do II edycji projektu "Bądź aktywny" współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014 – 2020
- Szczegóły
Zarząd Powiatu Kłodzkiego ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pn. "Usługi aktywnej integracji o charakterze społecznym i zawodowym dla 60 dzieci i młodzieży powyżej 15. roku życia, przebywających w pieczy zastępczej, w zakresie poradnictwa zawodowego indywidualnego i grupowego", dla uczestników projektu konkursowego "Siłą dziecka jest rodzina".
- Szczegóły
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie informuje, iż w okresie od 1 września 2018 r. do dnia 30 września 2018 r. prowadzona będzie rekrutacja uczestników do II edycji projektu "Bądź aktywny" współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020
- Szczegóły
Świadczenie "Dobry start" w wysokości 300 zł przysługuje: rodzinom zastępczym, osobom prowadzącym rodzinne domy dziecka oraz dyrektorom placówek opiekuńczo-wychowawczych, raz w roku w związku z rozpoczęciem roku szkolnego.
Świadczenie "Dobry start" przysługuje w związku z rozpoczęciem roku szkolnego do ukończenia:
- przez dziecko lub osobę uczącą się 20. roku życia;
- przez dziecko lub osobę uczącą się 24. roku życia - w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.
Świadczenie "Dobry start" przysługuje także w przypadku:
- ukończenia 20. roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 20. rok życia;
- ukończenia 24. roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 24. rok życia - w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.
W przypadku dziecka biorącego udział w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych, świadczenie "Dobry start" przysługuje nie wcześniej niż od roku kalendarzowego, w którym dziecko kończy 7. rok życia.
Przez szkołę rozumie się: szkołę podstawową, dotychczasowe gimnazjum, szkołę ponadpodstawową i dotychczasową szkołę ponadgimnazjalną, z wyjątkiem szkoły policealnej i szkoły dla dorosłych, szkołę artystyczną, w której jest realizowany obowiązek szkolny lub nauki, a także młodzieżowy ośrodek socjoterapii, specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy, specjalny ośrodek wychowawczy, ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy. Świadczenie nie przysługuje na dziecko z tytułu rocznego przygotowania przedszkolnego.
Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej. Zgodnie z przepisami zawartymi w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu "Dobry start", wnioski należy składać wyłącznie w formie papierowej w terminie od 1 sierpnia 2018 r. do 30 listopada 2018 r. Wnioski o świadczenia będą przyjmowane i realizowane przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kłodzku.
Złożenie wniosku w miesiącu sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach, pomoc trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od dnia jego złożenia.